GRUPE

În cadrul clubului nostru există grupe în funcție de vârstă, tocmai pentru că antrenamentele sunt croite după nevoile individuale ale elevilor. Astfel, grupa Micilor Samurai se adresează copiilor cu vârste între 4 și 7 ani și pune accent pe dezvoltarea calităților motrice prin joc și pe aptitudini ca: disciplină, control, echilibru, coordonare, etc. Grupa Kodomo se adresează copiilor cu vârste peste 8 ani și dezvoltă caractere puternice și abilități necesare pentru școală și în viață.

Micii Samurai

Grupa Micilor Samurai este special creată pentru copii cu vârste între 4 și 7 ani și îmbină ceea ce își doresc părinții cu ceea ce își doresc cei mici. Părinții își doresc pentru copii lor să învețe să se apere, dar să-și poată controla reacțiile, să fie mai încrezători în forțele proprii, dar politicoși, să fie mai atenți, mai disciplinați și să-i respecte pe alții. Cei mici își doresc să se joace, să-și consume energia într-un mod distractiv și să-și facă prieteni noi. Astfel, metoda noastră de predare include exerciții și jocuri pentru dezvoltarea forței, vitezei, rezistenței, a reflexelor și a coordonării, abilități care îi vor ajuta atât în artele marțiale cât și în alte activități.
În această perioadă copiii au nevoi diferite față de cei cu vârste mai mari, așa că este important să aibă colegi de vârstă și înălțime apropiată și cu același nivel de maturitate. Exercițiile sunt adaptate abilităților elevilor și pot capta cu ușurință interesul și atenția, astfel încât să se poată obține rezultate cât mai bune. Micii Samurai vor afla că exercițiile fizice sunt distractive și necesare pentru un corp sănătos, vor învăța să facă parte dintr-o echipă, să îi respecte pe ceilalți, să își aștepte rândul și să își dezvolte abilitățile sociale. 

Kodomo (copii)

Această grupă se adresează copiilor cu vârste peste 8 ani. Deși pentru mulți dintre noi artele marțiale înseamnă lovituri de pumn și de picior, autoapărarea este doar un aspect al practicării. Prin antrenamentele noastre, copiii vor câștiga încredere în sine și vor știi să se apere în caz de nevoie. În plus, vor învața să-i respecte pe ceilalți și să rezolve conflictele într-o manieră non-violentă. Artele marțiale îți dezvoltă abilitățile sociale și te pregătesc să faci față situațiilor tensionate fără a le agrava. Astfel, un copil care a fost învățat în adevăratul spirit al Karate-ului, nu ar putea niciodată să inițieze o luptă în afara sălii de antrenament sau a celei de concurs.
Copiii vor învăța să-și seteze țeluri și cum să depună efortul necesar pentru a le îndeplini, iar cel mai bun exemplu în acest sens este obținerea centurii ca urmare a examenului de grad. Cu timpul, vor știi să persevereze indiferent de cât de dificilă este sarcina pe care o au de îndeplinit.
Încurajăm empatia și dezvoltarea abilităților de lider și astfel își vor face prieteni mai repede, vor scăpa de stres prin intermediul exercițiilor fizice, vor căpăta forța interioară pentru a spune „nu” presiunilor și vor câștiga în final o atitudine pozitivă și un corp sănătos. 

Activități

Examene de grad

Examenul de grad se dă conform perioadei specificate în programa de examen și are scopul de a verifica toate cunoștiințele acumulate până în acel moment. Pregătirea pentru examen implică aprofundarea tuturor tehnicilor și combinațiilor pentru centura respectivă și repetarea noțiunilor teoretice.

Cantonamente și excursii tematice

Cantonamentele și excursiile tematice se organizează cel puțin o dată pe an, în țară sau în străinătate, acestea oferind ocazia efectuării unor antrenamente în condiții diferite de cele din sală, dar și legarea unor prietenii de durată.
Activitățile din timpul deplasărilor îmbină utilul cu plăcutul, astfel încât copiii devin mai responsabili, își completează cunoștiințele despre artele marțiale și despre cultura niponă, vizitează diverse obiective turistice și învață despre obiceiurile din zonă. Cu această ocazie, petrecând timp împreună, copiii ajung să se cunoască mai bine și să se dezvolte pe plan personal.

Competiții

Competițiile oferă copiilor șansa de a-și verifica tehnicile în siguranță și într-un mediu organizat. Probele din competiții vor pune accent fie pe tehnică, pe sincronizarea cu partenerul, sau pe scoaterea adversarului din luptă.
Indiferent de tipul de probă potrivit fiecărui copil în parte, competiția îl va ajuta să-și stabilească țeluri, îi va testa limitele și voința de a persevera, dându-i în același timp ocazia de a cunoaște persoane din alte cluburi, stiluri și de ce nu, să viziteze locuri noi.

Petreceri tematice

Fie că este o zi de naștere, o sărbătoare specială sau pur și simplu o zi oarecare, petrecerile tematice aduc întotdeauna motive de bucurie. Distracția va consta în: pictat pe față, costumație, jocuri și concursuri corespunzătoare tematicii alese, toate desigur sub atenta supraveghere a instructorilor noștri.


Beneficii

pentru corp

• dezvoltarea și tonifierea musculaturii întregului corp în urma numeroaselor repetări ale tehnicilor și pozițiilor;
• creșterea rezistenței, depășirea limitelor fizice ale corpului și mărirea intervalului de timp în care poți face exerciții;
• îmbunătățirea forței, a vitezei, coordonării și echilibrului;
• prevenirea obezității și scăderea în greutate prin micșorarea procentului de grăsime din corp - cu cât activitățile fizice sunt mai intense, cu atât se consumă mai multe calorii;
• îmbunătățirea flexibilității, permițând executarea unei palete mai vaste de mișcări, cu mai multă ușurință;
• alinierea coloanei vertebrale, înlăturarea presiunii exercitate asupra discurilor și nervilor intervertebrali și încurajarea unei poziții corecte;
• întărirea sistemului osos prin asimilarea calciului, reducerea durerilor articulare, mineralizarea oaselor, și întărirea articulațiilor și a tendoanelor;
• activarea sistemului imunitar și prevenirea îmbolnăvirilor;
• reducerea colesterolului și a presiunii arteriale prin menținerea arterelor curate, obținându-se astfel vase de sânge mai sănătoase, mai flexibile, cu pereții mai elastici;
• menținerea inimii sănătoase, datorită faptului că nu trebuie să bată la fel de repede pentru că pompează sânge mai eficient, încetinirea ritmului cardiac duce astfel la prevenirea bolilor de inimă;
• accelerarea metabolismului prin creșterea masei musculare care duce la mărirea numărului de calorii pe care corpul le arde în stare de repaos;
• îmbunătățirea funcției pancreasului și normalizarea glicemiei, ducând la o eliberare mai bună a insulinei și la creșterea asimilării glucozei de către țesuturi și mușchi;
• reducerea timpului de tranzit al mâncării în stomac, fapt ce duce în timp la micșorarea riscului de cancer de colon;
• îmbunătățirea sistemului cardiovascular cu ajutorul exercițiilor de respirație, contribuie la un transport mai rapid al substanțelor nutritive către țesuturi. 

pentru minte

• reducerea stresului și a depresiei, exercițiile fizice făcându-te mai fericit, te ajută să te relaxezi, să dormi mai bine și să ai un randament mai bun;
• îmbunătățirea memoriei prin mărirea producției de celule responsabile de memorare și de învățare;
• controlarea furiei, fricii, gestionarea emoțiilor și dobândirea autocontrolului, găsirea altor modalități de a exprima frustrarea într-o manieră non-agresivă;
• îmbunătățirea abilităților de învățare, a capacității de concentrare, gândirea critică și modalitatea de a rezolva problemele, prin o mai bună oxigenare a creierului;
• creșterea stimei de sine și a încrederii în forțe proprii, pentru că în același timp cu creșterea formei fizice și a rezistenței începi să ai o părere mai bună despre tine și capeți senzația că tu ești cel are își controlează viața;
• îmbunătățirea abilităților de comunicare, dezvoltarea unui sentiment de apartenență și posibilitatea de a-ți face noi prieteni, asociindu-te cu oameni pozitivi și optimiști și crearea unui cerc social în afara școlii sau a locului de muncă;
• dezvoltarea responsabilității și a unei abilități de organizare mai bună a tuturor sarcinilor de făcut, prin respectarea programului de antrenament, eficientizarea timpului liber;
• dezvoltarea vitezei de reacție, reflexelor și rapiditatea în gândire;
• dezvoltarea ambidexterității, datorită exersării tehnicilor atât cu mâna stângă cât și cu mâna dreaptă sau cu piciorul stâng și piciorul drept, din poziții cu piciorul stâng în față sau cu piciorul drept
• îmbunătățirea capacității de adaptare atât la efort cât și la situații neprevăzute și dezvoltarea creativității. 

pentru spirit

• răbdare și perseverență, pentru că artele marțiale reprezintă un angajament pe termen lung, iar lucrurile bune se obțin prin muncă și nimic nu se compară cu bucuria pe care o simți atunci când îți iese o tehnică nouă, sau când obții următorea centură;
• respect, atât față de tine cât și față de alții, cum ar fi gradele superioare din sală;
• adoptarea unei atitudini de fair play, indiferent de context, corectitudine și integritate, pentru că ești nevoit să-ți aștepți rândul, să-ți respecți colegii și a adversarii și să respecți regulile concursului;
• acceptarea unei victorii, dar și a unei înfrângeri și trebuie să înveți că există zile bune și zile negre, că sportul înseamnă competiție și că uneori există oameni mai bine pregătiți decât tine;
• puterea de a spune „nu” deciziilor greșite, fie ele alcool, țigări sau droguri, dar și dezvoltarea unui regim de viață echilibrat și sănătos, prin reducerea obiceiurilor proaste;
• disciplină – să stai în poziții, să lucrezi la numărătoare, să respecți niște reguli, să-i asculți pe Sensei și pe cei mai mari în grad, să faci liniște;
• cum să ai o atitudine pozitivă, să îți consumi energia într-un mod plăcut, să devii mai energic și mai bine dispus;
• și cel mai important lucru - limitele există numai în mintea noastră.